"Your nails doesn't always have to shine, it must be love"

torstai 9. tammikuuta 2014

Hius asiaa ♡

Ajattelin nyt välillä vähän poiketa kynsiaiheista, ja päätin tehdä postauksen mun hiuksistani. Aion vähän kertoa mun hiushistoriastani, mitä käytän hiuksiini ja mitä haluaisin seuraavaksi tehdä niille yms.
Hiusteni lähtökohtaa valaisemassa  6-luokan kuvani:


Eli mun luonnolliset hiukseni on tuollaiset sekaväriset vaaleanruskeat. Alunperin niissä oli sekoitus toffeen väriä ja hiukan oranssia.. joita tuskin enää on. Myös luonnonkiharaa mulle on tullut vuosi vuodelta vain enemmän ja enemmän, jotka oon ainoana siskoksista perinyt meijän äidiltä.
Silloin kun olin tulossa ylä-aste ikään, oli pakko tehdä hiuksille jotakin että en vahingossakaan erottuis joukosta. :D huoh.
Ensimmäinen kosketus hiusväriin (lukuunottamatta liloja raitoja jotka kesti sen pari päivää) oli se, kun värjäsin hiukseni tumman ruskeiksi. Valitettavasti mulla ei ole niiltä ajoilta kuvia. :<  
Mulla oli tummanruskeat hiukset aika pitkään ja niihin sit värjäilin blondeja raitoja yms. muita kokeiluita.

Taisin olla 13-vuotias kun värjäsin ensimmäistä kertaa nykyisen hiusvärini eli mustan. Vuosi ennen mustaksi värjäämistä kävin intiassa perheeni kanssa, ja otin siellä 2-viikkoa kestävän henna-tatuoinnin. Henna-tatuoinnin ottamisesta noin 2-3 vuotta, sain ensimmäisen ja todella rajun allergisen reaktion tukkaväristä.. Mun kasvoni turposi ihan sikana ja  korvista ja päänahasta paloi ihoa rikki yms. Mulla todettiin siis hiusväri-allergia. Tarkemmin allergiaa aiheuttaa parafenyleenidiamiini. Kun hiusväristä olin saanut allergisen reaktion muutaman kerran, lopetin tukan värjäämisen kokonaan. Jostain oon kuullut että toi allergia vois parin kymmenen vuoden päästä lähteä pois. :o
Ja olin aika hämilläni kuinka monta kohtalontoveria suomesta löytyykään.


Seuraava tukka ongelma tuli siitä, kun halusin pitkät hiukset, eli pidennykset oli hankittava. Noihin seka ruskeisiin hiuksiini oli TODELLA vaikea löytää sopivia pidennyksiä koska ne oli niin sekaväriset. Sitten taas ruvettiin tukkaa värjäämään sopivaksi pidennyksiin. Tumman ruskeat hiukset siis värjättiin allergiasta huolimatta ja pidennykset päähän. Kyllästyin tumman ruskeisiin hiuksiin tooosi nopeesti ja pidennykset meni hetkessä ihan p*skaan kuntoon, koska en niitä osannut hoitaa. Omalla hiusvärillä taas siis mentiin ja silloin löysin rakkaan ystäväni suoristusraudan, josta en vieläkään luopuis mistään hinnasta. :D




Seuraavaksi päästään nykyiseen tukkaväriin, eli mustaan. Mä yritin ennen löytää kaikenmaailman luonnon värejä joilla voisin mustan värin hiuksiini saada ilman allergiaa. Mutta mitkään tollaset luonnon värit ei tarttunut mun päähäni. Kuitenkin halusin mustat hiukset kaikesta huolimatta ja värjäsin taas ihan kauppavärillä ja kärsin seuraukset. 




Nykyäänhän mä olen löytänyt mustan hiusvärin  joka ei aiheuta mulle kauheasti allergiaa kun mun hiukseni värjää varovasti, eli päänahkaan tai korviin ei sais kamalasti väriä hieroa. Kyseinen hiusväri on Loreal parisin Sublime mousse.
Siitä lähtien en oo ruskeisiin hiuksiin palannut, vaan hankin mustat pidennykset. Mikä on paras hiuksiin liittyvä päätös tähän saakka. :)

Nykyiset pidennykseni oon tilannut rapunzel of swedeniltä. Nämä ovat siis aitoa hiusta ja pituutta on 70cm. Hintaa tais olla noin satanen. Nää samat clipsipidennykset on ollut mulla jo puolisen vuotta, ja nää on pysyneet todella hyvässä kunnossa.
Itse hoidan pidennyksiäni näin:
- En ole ikinä pessyt niitä shamppoolla, vain vedellä tai hoitoaineella. (kuivashamppoo)
- Harjaan ne hellästi aina kun laitan ne päähän ja kun otan pois. 
- Käytän Pidennysharjaa.
- Suoristaessa ja kihartaessa käytän Lämpösuojasuihketta.
Muuta erikoista sitten en teekkään niille. :)

Kun olin ollut pidennyksillä hetken aikaa, halusin taas hiusmuutoksen joka on vähän radikaalimpi kuin tähän mennessä olleet:


Eli mun kaverini leikkasi mulle kesällä 2013 sidecutin eli sivusiilin. Joka oli hetken aikaa tosi ihana, mutta nyt se kasvaa pois. Sivusiiliä ajalla kesä/heinäkuu - syys/lokakuu lyhensin noin 6 kertaa.
Ja nyt tammikuussa se näyttää tältä:
Nykyään mä pidän hiuksiani keskijakauksella. Ja jotta tuo sidecut ei tuolta näkyisi, asettelen pidennyksen sen päälle ja sitten vielä omaa hiusta siihen päälle ja tupeeraan:

Seuraavaksi haluaisin liukuvärjätyt hiukset, ja latvat olisivat joko pastellin vaaleanpunaiset, lilat tai blondit. Saas nähdä tullaanko mulla näkemään sellaisia hiuksia. ;)

Huhhuh tulipas tästä pitkä postaus. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea. :D

Olisko tälläisiä kynsiaiheista poikkeavia postauksia välillä kiva lukea?
Onko kenties mitään toive aiheita?


C 

4 kommenttia:

  1. Mun mielestä oli kiva lukee muutakin susta! 8) Lisää siis näitä.

    VastaaPoista
  2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Tykkään myös kaikenlaisista postauksista joten tee vaan lisää =)

    VastaaPoista